Een interview met de leverancier van de nieuwe stoelen in de Theaterzaal mag natuurlijk niet ontbreken. Lees hieronder het artikel.
Een interview met Robert en Monique Oude Groen, oprichters van Mobelli
Dag Robert en Monique, willen jullie iets vertellen over jullie bedrijf en functie?
Ja natuurlijk! Mobelli is een familiebedrijf dat is opgericht per 1 oktober 1998. We leveren stoelen aan bijvoorbeeld theaters en collegezalen tot luxe business seats aan stadions. Monique vervult de financiƫle administratie en is het creatieve brein achter Mobelli; zij bepaalt de kleuren, kiest stoffen uit en houdt zich bezig met de complete planning van alle projecten. Robert is Algemeen Directeur en richt zich met name op de technische kant van de zaak; hij onderhoudt de correspondentie met fabrikanten en contacten met monteurs. Samenvattend is hij aanwezig vanaf het eerste klantcontact en beheert dan het stuk projectmanagement tot het afsluiten van de opdracht. Maar dit alles doet hij samen met Monique.
Wat is er bijzonder aan de opdracht bij Aan de Slinger?
In 2007 hebben wij de eerste tribune, stoelen, tapijt en tredeverlichting mogen leveren aan Aan de Slinger dat toen net nieuw gebouwd was. Nu, na 15 jaar, mochten we ons buigen over het ontwerpen van een nieuwe stoel. Dit was nog best een uitdaging, aangezien de treden van de tribune 54 cm hoog zijn en niet alle stoelen daar geschikt voor zijn. Hoewel het om een standaardproduct gaat, is elk theater anders en moet je dus altijd maatwerk leveren. Verder hebben we het oude tapijt vervangen en de tredeverlichting verbreed. Voor de tredeverlichting moest er opnieuw uitgefreesd worden, wat vrij standaard werk is. Lastiger was het tapijt vanwege de radiale (ronde, red.) tribune. Al met al dus een hele leuke en uitdagende klus!
Ben je tijdens de verbouwing tegen verrassingen aangelopen?
Helaas bleek op een gegeven moment dat er vier stoelen niet gemonteerd waren en nageleverd moesten worden. Gelukkig konden we dit vrij snel herstellen.
Wat was het leukste onderdeel van deze verbouwing voor jullie?
We hebben natuurlijk altijd te maken met producten, maar het allerbelangrijkste is het contact met de klant. We kennen Arjen Berendse al sinds 2007 en het contact is altijd goed geweest. Structureel contact is hierbij heel belangrijk. Ook tijdens de verbouwing was het contact met Arjen en Quinten uitermate prettig. Daarnaast is het moment dat alle stoelen strak in de zaal gemonteerd zijn heel erg leuk! Arjen had gekozen voor een mohair stof. Deze hebben we op zijn verzoek laten kleuren tot een rode stof die zoveel mogelijk in de buurt kwam van de oude stoelen. Als je dan de blanke houten stoel samen met die warmrode kleur van de stof ziet, is dat wat ons betreft een prachtige, stijlvolle uitvoering geworden.
Wat vond je het spannendste moment tijdens het project?
Dat is eigenlijk altijd hetzelfde: komt de vrachtwagen op tijd met alle goederen? En hoewel we alles goed hebben uitgemeten van tevoren, blijft het toch spannend bij de montage of alles daadwerkelijk past.
Hoe verliep de samenwerking met de andere partijen?
Onze bijdrage aan het project was redelijk aan het eind en er waren toen nog maar weinig andere partijen in de zaal. We hebben wel heel goed contact met de aannemer gehad die alles heeft gecoƶrdineerd.
Tot slot: welke voorstelling zouden jullie na de verbouwing willen zien terwijl jullie op de nieuwe stoelen zitten?
We gaan graag naar muziekvoorstellingen/concerten en cabaret kunnen we ook erg waarderen. Het lukt ons niet altijd om hiervoor tijd vrij te maken maar als we gaan genieten we volop.
Meer weten over Mobelli Contract Seating? Kijk dan hier!
Interview: Suzan Linde, Publiciteit & Marketing Aan de Slinger
Onderstaande foto's gemaakt door Abe van Ancum.