Veelgestelde vragen

Hoe kan ik tickets bestellen?
Website
Je kunt 24 uur per dag, 7 dagen per week veilig en eenvoudig tickets kopen via de website. In het menu bij ‘programma’ vind je een heel overzicht van onze programmering. Om via onze website tickets te kopen, dien je eenmalig een account aan te maken. Heb je reeds een account, dan log je in met je e-mailadres en wachtwoord. Administratiekosten bedragen € 0,50 per ticket met een max van € 2,50 per bestelling.

Telefonisch of e-mail
Onze telefonische kassa is bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 10.00 tot 17.00 uur op 030 - 63 51 024. Bestellingen per e-mail worden ook op deze momenten verwerkt. Je kan je bestelling e-mailen naar kassa@aandeslinger.nl. De administratiekosten bedragen voor beide opties € 1,50 per ticket met een maximum van € 7,50 per bestelling.

Theaterkassa
De theaterkassa in onze foyer is altijd geopend drie kwartier voor aanvang van voorstellingen en films waar wij de verkoop voor doen. Overdag is het dus niet altijd mogelijk om fysiek bij de theaterkassa tickets te bestellen. Je kunt dan bij onze verkooppunten in Houten terecht. 

Verkooppunten in Houten
We hebben drie verkooppunten in Houten: The Readshop Oude Dorp, The Readshop Castellum tijdens hun openingstijden en De Groeverij (openingstijden: woensdag t/m zaterdag van 10.00 uur tot 17.00 uur). Zij verkopen tickets voor alle evenementen waar wij de verkoop voor doen. Je koopt hier anoniem kaarten. De administratiekosten bedragen € 0,50 per ticket, de tickets krijgt u direct uitgeprint mee. Let op: omdat je anoniem tickets koopt, kunnen wij je niet bereiken in het geval een evenement wordt afgelast of verplaatst.

Klik hier voor uitgebreide informatie over het kopen van tickets. Waaronder kaartprijzen, groepsbezoek, kaarten bijkopen en kaartcontrole. 

Waar kan ik inloggen op de website?
Klik in het menu op het poppetje (account/profiel).

Waar kan ik mijn gegevens inzien?
Zodra je bent ingelogd op de website, kun je bij je profiel je gegevens inzien. Je kunt hier persoonlijke gegevens en instellingen rondom nieuwsbrieven wijzigen. Ook zie je hier bij bestelgeschiedenis je bestellingen zien en indien gewenst nogmaals per e-mail laten toesturen.

Hoe kan ik rolstoelplaatsen bestellen?
In de Theaterzaal en Kleine Zaal zijn speciale plaatsen bestemd voor rolstoelgebruikers en hun partner. Kaarten kun je alleen telefonisch (030 - 63 51 024) of per e-mail (kassa@aandeslinger.nl) bestellen. Wij zorgen dat je de juiste plaatsen krijgt, indien nog beschikbaar.

Waarmee kan ik betalen?
Via de website betaal je met iDeal, Podium Cadeaukaart, Nationale Bioscoopbon of je digitale tegoed. Klik hier voor meer informatie over betalen met je digitale tegoed. Bestel je via de website met cadeaukaart of bioscoopbon dan wordt, naast het kaartnummer, ook om een veiligheidscode gevraagd. Deze vind je door op de kaart het golvende zilverlaagje onder het kaartnummer weg te krassen. 
Bestel je aan de theaterkassa, dan betaal je met pin of de eerder genoemde cadeaukaarten/bonnen. 

Kan ik mijn tickets retourneren?
Heb je tickets maar kan je onverhoopt niet meer komen, dan kan je je tickets retourneren. Je ontvangt een digitaal tegoed voor het bedrag van de tickets, exclusief de administratiekosten en minus € 2,50 voor de retourservice (ook Theatervrienden en Filmfans betalen deze kosten). Retourneren kan tot uiterlijk 11.00 uur op de werkdag vóór de voorstellingsdag door een e-mail te sturen naar kassa@aandeslinger.nl. Het digitaal tegoed is 24 maanden te gebruiken. Een eventueel restant tegoed komt na die termijn te vervallen. Retourneren is mogelijk voor de eigen programmering van Aan de Slinger. Gezelschappen die ons theater huren, waaronder Houten Presenteert en Gastbespeling, kunnen hiervan afwijken.

Kan ik mijn tickets omruilen?
Het is voor onze eigen programmering mogelijk om tickets om te ruilen naar andere plaatsen in de zaal (met uitzondering van Balkon 2) of een andere show. Stuur hiervoor een e-mail naar kassa@aandeslinger.nl. Hieraan zijn mogelijk kosten verbonden. Mocht de ticketprijs van een voorstelling hoger zijn dan ontvang je voor het openstaande bedrag een factuur. Mocht het bedrag lager uitkomen, dan ontvang je een digitaal tegoed voor het resterende bedrag. 

Ik ben mijn tickets kwijt. Wat nu?
Tickets kan je opnieuw naar jezelf e-mailen. Log in op de website. In ‘mijn account’ staat je bestelgeschiedenis. Kies daar de gewenste voorstelling en klik op ‘tickets toesturen’. De tickets worden naar je e-mailadres gestuurd. Controleer ook je ongewenste/spam mailbox. Nog steeds geen tickets ontvangen? Neem dan contact op via kassa@aandeslinger.nl.

Ik heb besteld maar nog geen kaarten ontvangen. Wat nu?
Controleer je ongewenste/spam mailbox. Zie je ook daar geen tickets, controleer de juistheid van je e-mailadres in je account en pas aan waar nodig. Was dit de oorzaak, dan kun je nu nogmaals de tickets naar jezelf e-mailen (zie hierboven). Lukt het nog niet, neem dan contact op via kassa@aandeslinger.nl, dan helpen wij je verder.

Kan ik een factuur met BTW krijgen?
Ja, dit is mogelijk. Dit kan alleen als je tickets bestelt via kassa@aandeslinger.nl. Let op: heb je de tickets al op een andere manier bestelt dan is het niet meer mogelijk. 

Kan ik een Podium Cadeaukaart of Nationale Bioscoopbon cadeau doen? 
Bestel onze Podium Cadeaukaart online via deze link. Bioscoopbonnen verkopen wij niet. Zowel Podium Cadeaukaarten of Nationale Bioscoopbonnen zijn te koop bij winkels als de Albert Heijn, Jumbo, Bruna en Primera. 

De voorstelling waar ik naartoe wil is uitverkocht. Kan ik mij opgeven voor de wachtlijst?
Ja, dit kan. Aanmelden voor de wachtlijst is alleen mogelijk via de website. Ga naar de betreffende voorstellingspagina. Klik op de roze button Wachtlijst (staat er geen Wachtlijst maar Uitverkocht? Dan bieden we voor deze voorstelling (nog) geen Wachtlijst aan).
Log in met je account. Selecteer de gewenste kaartsoort en voer het gewenste aantal kaarten in. Klik op ‘Plaats op de wachtlijst’. Je ziet een bevestiging als de aanmelding is gelukt.
Indien voor de betreffende voorstelling kaarten vrijkomen, nemen wij contact op met de personen op de wachtlijst op volgorde van inschrijving. Hoor je niets, dan zijn er geen kaarten vrijgekomen of stonden andere mensen hoger op de wachtlijst.

Kan ik theatertickets bestellen met mijn Podiumpas?
Ja, dit kan. Je Podiumpas is geldig voor onze reguliere theatervoorstellingen. Verhuringen, films en gastvoorstellingen zijn uitgesloten. Reserveren is uitsluitend telefonisch of per e-mail mogelijk vanaf 30 dagen voor de voorstelling. Je hebt hiervoor een account nodig die je eenmalig aanmaakt via onze website. Je kunt ook betaalde tickets mee bestellen voor iemand zonder Podiumpas.
Op de dag van de voorstelling haal je op vertoon van je Podiumpas je reservering op bij de theaterkassa. De theaterkassa is vanaf drie kwartier voor aanvang geopend, graag je reservering uiterlijk een kwartier voor aanvang afhalen. 
Ben je verhinderd, laat ons dit zo spoedig mogelijk weten via kassa@aandeslinger.nl. Graag uiterlijk om 11.00 uur op de dag van de film via kassa@aandeslinger.nl of telefonisch via 030-6351024. Betreft het een film in het weekend, mail of bel ons dan uiterlijk op vrijdag voor 11.00 uur. Dan kunnen we nog iemand anders blij maken met een plekje.
Podiumpashouders mogen ook op de dag zelf vanaf drie kwartier voor aanvang zonder reservering een ticket afhalen bij de theaterkassa, zolang beschikbaar. 
Nog meer vragen over Podiumpas? Klik hier voor meer informatie.

Kan ik tickets bestellen met mijn We Are Public-pas?
Ja, dit kan. Een deel van onze theater- en filmprogrammering wordt aangeboden aan We Are Public-pashouders. Zie het overzicht hier. Reserveren is uitsluitend telefonisch of per e-mail mogelijk. Je hebt hiervoor een account nodig die je eenmalig aanmaakt via onze website. Je kunt ook betaalde tickets mee bestellen voor iemand zonder We Are Public-pas. Op de dag van de voorstelling haal je op vertoon van je We Are Public-pas je reservering op bij de theaterkassa. De theaterkassa is vanaf drie kwartier voor aanvang geopend, graag je reservering uiterlijk een kwartier voor aanvang afhalen. 
Ben je verhinderd, laat ons dit zo spoedig mogelijk weten via kassa@aandeslinger.nl. Graag uiterlijk om 11.00 uur op de dag van de film via kassa@aandeslinger.nl of telefonisch via 030-6351024. Betreft het een film in het weekend, mail of bel ons dan uiterlijk op vrijdag voor 11.00 uur. Dan kunnen we nog iemand anders blij maken met een plekje.
We Are Public leden mogen ook op de dag zelf vanaf drie kwartier voor aanvang zonder reservering een ticket afhalen bij de theaterkassa, zolang beschikbaar. 

Kan ik filmtickets bestellen met mijn Cineville-pas?
Ja, dit kan. Je Cineville-pas is geldig voor al onze reguliere films. In tegenstelling tot reguliere filmtickets is voor een Cineville-ticket geen drankje inbegrepen. Bij bijzondere filmactiviteiten bieden we geen Cineville kaartsoort.   
Een Cineville-ticket bestel je via onze website. Je hebt hiervoor een account nodig die je eenmalig aanmaakt via onze website. Ga vervolgens naar de film van je keuze en klik op ‘bestel kaarten’. Kies de kaartsoort 'Cineville' en vul per gewenst Cinevilleticket een uniek pasnummer in. Dit nummer staat onder de barcode op je Cineville-pas. Je kunt meteen ook betaalde kaarten mee bestellen voor iemand zonder Cineville-pas. Je ontvangt je tickets per e-mail. 
Vergeet niet om je Cineville-pas of ticket op de dag zelf bij de kaartcontrole aan de zaal te laten scannen! 
Ben je verhinderd, laat ons dit zo spoedig mogelijk weten via kassa@aandeslinger.nl. Graag uiterlijk om 11.00 uur op de dag van de film via kassa@aandeslinger.nl of telefonisch via 030-6351024. Betreft het een film in het weekend, mail of bel ons dan uiterlijk op vrijdag voor 11.00 uur. Dan kunnen we nog iemand anders blij maken met een plekje.
Cineville-pashouders mogen ook op de dag zelf vanaf drie kwartier voor aanvang zonder reservering een ticket afhalen bij de theaterkassa, zolang beschikbaar. 

Kan ik tickets bestellen met mijn U-Pas?
Ja, dit kan. Je kunt tickets voor alle films, voorstellingen, cursussen en projecten betalen met je U-pas tegoed. Reserveer de tickets via kassa@aandeslinger.nl of 030 - 63 51 024. Op de dag van de voorstelling reken je de tickets bij de theaterkassa af met je U-pas tegoed.

Voor sommige activiteiten bieden we een actieprijs aan. Met je U-pas krijg je dan extra korting. Zie voor meer informatie onze pagina op de website van U-pas. 

 

Cultuurfonds K.F. Hein Fonds Rabobank Stumpfl MKB schoon Platform Maatschappelijk Ondernemen Houten Provincie Utrecht